Welke Misterkitchen’s pindakaas is de gezondste keuze?

Mijn allereerste review gaat over de pindakazen van Misterkitchen’s. Ik heb de meter pindakaas met de superleuke t-shirt mogen ontvangen en ik kon niet wachten om ze allemaal uit te proberen!

Er zitten toch wel verrassende smaken tussen!
Je hebt de;
– Sinaasappel rozijn
– Honing chili
– Chocolade
– Kokos maple
– Super crunchy
– Zeezout karamel
en de Cranberry kaneel.

+ De chia jam zat er ook bij en die is top! Superlekker op een rijstwafel met kipfilet (misschien een niet alledaagse combinatie, maar zeker eens het proberen waard!) of een ontbijt jar met chia jam, kwark, havermout en noten! Klik hier en ontdek!

De Honing chili smaak was voor mij wel een beetje te pikant, maar ik eet dan ook nooit spicy food. Daarom heb ik deze verwerkt in een sausje voor op de tempeh! In combinatie met rijst & wokgroentjes was dit een geslaagde maaltijd!



Na ze allemaal geproefd te hebben is dit nu mijn top 3 van de Misterkitchen’s pindakazen:

    1. Chocolade
    2. Cranberry kaneel
    3. Super Crunchy

Aangezien ik geen snoeper ben en helemaal niet snel naar chocolade zal grijpen, is deze pindakaas er toch als favoriet uitgekomen! Ik heb nu enkel degene besproken die ik top vind, maar als ik eentje zou moet kiezen die van smaak iets minder was dan is het de Sinaasappel rozijn. Dit is natuurlijk bij iedereen anders. Smaken verschillen!

Wil je nu graag weten welke pindakaas de gezondere keuze is? Dat heb ik even voor jullie in een schema gezet:








De Super crunchy is de gezondere keuze. Waarom? Als je naar de ingrediĆ«ntenlijst gaat kijken dan zie je dat deze de meeste pinda’s bevat (93%) en waar de minst toevoegingen aan gebeurd zijn. Pinda’s zitten vol onverzadigde vetten (=goede vetten). In deze pindakaas scoren de eiwitten en vezels ook het hoogst!

De smaak Zeezout karamel komt er minder goed uit omdat hier ook de meest toevoegingen aan gebeurd zijn. Deze bevat ook de minste pinda’s (59,7%) en scoort het hoogst in suikers en het laagst in eiwitten en vezels.

Tip!
Pindakazen zijn over het algemeen behoorlijk calorierijk. Probeer je portie te beperken tot 15g voor op je boterham, cracker, stukje bananenbrood of havermout.

Hieronder nog enkele receptjes waar ik de misterkitchens pindakazen in heb gebruikt:
Healthy snickers
Pindakaas balletjes

Super dat ik ze allemaal heb mogen proberen! Heb jij ze al getest?
(Ze zijn te verkrijgen bij de Albert Heijn.)

Vond je deze review informatief?

Laat het me weten!

Liefs,
Sanne

Laat een reactie achter

Push the button and follow me! Thanks Sanne x

%d bloggers liken dit: